Evergood - Tangram Design

Evergood – en designevolusjon som ga økte markedsandeler i et synkende kaffemarked.

Evergood har vært på markedet siden 1955 og har etablert en meget sterk visuell identitet med den karakteristiske gullkoppen. Strategien var “evolusjon” og ikke “revolusjon” for å øke merkekjennskapen til Evergood. Det var viktig å beholde det karakteristiske og ikoniske, men med et mer oppdatert og friskere utseende. Som en av Norges sterkeste merkevarer må Evergood fortsatt oppfattes som det eksklusive og klassiske produktet det er.

Den røde fargen ble gjort friskere og gjør Evergood boldere, mer oppdatert og aktualisert. Vi beholdt den karakteristiske logoen, men ga det den et renere uttrykk. Ordet “kaffe” i logoen ble fjernet. Tynne, pene striper i bakgrunnen understreker kvalitet. Den sofistikerte håndskriften står i kontrast til logoen og understreker et eksklusivt utseende med personlighet. Gullkoppen ble gjort mindre for en helhetlig eksklusivitet. I 2015 gikk det totale kaffemarkedet ned 1,1% fra 2014, mens Evergood Økte med + 2,8%

Evergood serien med retailprisen-ikon
  • Evergood foto av pakningen i rød, hvit og svart
  • Evergood koppen
  • Kaffebønner
  • Nærbilde av Evergood-typografien